Preskoči na vsebino .

Meni storitev

Osrednja navigacija

Področna navigacija

Več informacij

Povezava na slovenia.si odpre novo okno

Storitve

Sporočila za javnost

07.04.2008

Prometni ministri Evropske unije načeloma podprli kompromisni predlog slovenskega predsedstva glede svežnja predlogov o cestnem prometu

Na današnjem zasedanju Sveta Evropske unije za promet, telekomunikacije in energijo so prometni ministri držav članic EU načeloma podprli elemente, ki jih je o kabotaži in nacionalnem registru pripravilo slovensko predsedstvo ter tako omogočili, da se razprava o treh uredbah s področja ureditve cestnega prometa v EU nadaljuje.

V razpravi o treh uredbah – o dostopu do mednarodnega trga cestnega prevoza blaga, o dostopu do poklica prevoznika v cestnem prometu in dostopu do mednarodnega trga avtobusnih prevozov – je predsednik Sveta EU za promet in slovenski prometni minister mag. Radovan Žerjav dejal, da je slovensko predsedstvo pripravilo kompromisni predlog, ki skuša najti ravnotežje med glavnimi pomisleki držav članic in cilji, zastavljenimi v prvotnih predlogih Evropske komisije.

Kot je poudaril, je namen cestnoprometnega svežnja poenostavitev in posodobitev zakonodajnega okvira. »Prenova predpisov je izrednega pomena glede na hitro rast cestnega prometa v EU, ki je eden od stebrov enotnega trga in pretoka blaga in oseb. Predlagane spremembe ne le racionalizirajo obstoječe predpise, ampak tudi uvajajo nove določbe, katerih namen je zmanjšanje administrativnega bremena in učinkovitejši nadzor ter sankcioniranje kršitev,« je v razpravi poudaril minister Žerjav.

Ključni deli kompromisnega predloga slovenskega predsedstva o svežnju o cestnem prometu se osredotočajo na dve glavni odprti vprašanji: kabotažo in nacionalne elektronske registre.

Glede kabotaže predsedstvo skuša najti ravnotežje med zagovorniki nadaljnjega odpiranja trga cestnih prevozov in bolj konservativnimi stališči ob hkratni vzpostavitvi jasnega pravila o dovoljenem obsegu kabotaže. Kompromis opredeljuje dovoljen obseg kabotaže, in sicer na tri kabotažne vožnje v državi članici gostiteljici v sedmih dneh po opravljeni mednarodni vožnji.

Več držav članic je zahtevalo dodatno sprostitev kabotaže, in sicer z dovolitvijo tranzitne kabotaže na povratni vožnji, s čimer želijo doseči dodatno racionalizacijo v prometu, povečanje konkurenčnosti in prispevanje k okoljskim ciljem z izogibanjem praznim vožnjam.

Glede registrov predvideva vzpostavitev nacionalnih elektronskih registrov, ki bodo medsebojno povezani za dodatno krepitev nadzornih mehanizmov zaradi zmanjšanja administrativnih bremen za prevoznike in države članice. Ti naj bi se vzpostavili 18 mesecev po začetku veljavnosti uredbe.

Na podlagi današnje razprave bo predsedstvo nadaljevalo delo na ravni Sveta in do junija skušalo doseči ustrezen kompromis.

 

Dostopnost     . Natisnite     .


Datum: 11.04.2008