Preskoči na vsebino .

Meni storitev

Osrednja navigacija

Področna navigacija

Več informacij

Povezava na slovenia.si odpre novo okno

Storitve

Sporočila za javnost

07.04.2008

Svet EU za promet opravil ključno razpravo glede svežnja o pomorski varnosti

Prometni ministri EU so na današnjem zasedanju Sveta EU za promet poudarili potrebo po izboljšanju pomorske varnosti glede na vse večji obseg prometa na morju. »Dvig standardov z doslednejšim izvajanjem mednarodnih konvencij o pomorski varnosti in večja skrb za morsko okolje so naša odgovornost za prihodnost naslednjih generacij. Zato je nadaljnja obravnava 3. svežnja o pomorski varnosti in njegova čimprejšnja uveljavitev tudi prednostna naloga slovenskega predsedovanja,« je v razpravi poudaril predsednik Sveta EU in slovenski minister za promet mag. Radovan Žerjav.

V zadnjih treh mesecih si je slovensko predsedstvo prizadevalo uskladiti in pripraviti besedila zadnjih dveh najtežjih zakonodajnih predlogov od sedmih v svežnju – izpolnjevanje zahtev države zastave in civilna odgovornost ladjarjev.

»Lahko rečem, da vse države članice podpirajo cilje v obeh direktivah, strinjamo se tudi, da je pomorstvo izrazito mednarodna dejavnost. Ključno vprašanje je torej, kako doseči ravnovesje med regionalni in mednarodnimi ukrepi,« je po zasedanju Sveta povedal minister Žerjav.

Glede direktive o državi zastave – predlog ostaja na mizi, ker slovensko predsedstvo danes ni dobilo zadostne politične podpore za nadaljevanje dela z njim. Predlog tudi ni dobil podpore kvalificirane večine.

Države članice pa so strinjale, da bi lahko v kar najkrajšem času opravile t. i. prostovoljno presojo države zastave v okviru Mednarodne organizacije za pomorstvo (IMO). Hkrati si bodo prizadevale za sprejetje ustreznih ukrepov v tej organizaciji, da bi prostovoljna presoja države zastave IMO postala obvezna tudi v mednarodnem merilu. Tako bi zagotovili enake konkurenčne pogoje glede mednarodnih obveznosti po vsem svetu.

Tudi predlog direktive o civilni odgovornosti in finančnih jamstvih lastnikov ladij danes ni dobil podpore kvalificirane večine. Pač pa so se države članice zavezale k čimprejšnji ratifikaciji protokola h konvenciji IMO o omejitvi odgovornosti za pomorske terjatve iz leta 1996 (t. i. LLMC 1996) in izvedbi njenih določb.

»Ta odločitev nam bo omogočila, da z Evropskim parlamentom nadaljujemo delo v zvezi s preostalimi zakonodajnimi predlogi tretjega pomorskega svežnja, za katere je Svet že sprejel politična soglasja, in tako izboljšamo pomorsko varnost v Evropi,« je izjavil minister Žerjav.

 

Dostopnost     . Natisnite     .


Datum: 11.04.2008